MeesterMerk, het eerste merk van LABL
door Anke Bosch
in nieuws

Regelmatig lijkt mijn hoofd te ontploffen van de leuke ideeën. Het ene idee is beter dan het andere, maar soms is het zonde er niks mee te doen. Dit is er eentje waar ik echt wat mee moest: MeesterMerk. MeesterMerk biedt communicatie voor, over en op het onderwijs en is tot stand gekomen na jarenlang dromen, samenwerken, brainstormen en praten.

Lees meer
Begin met het waarom
door Fam Habets
in blog

Het wordt steeds duidelijker dat merken die écht ergens voor staan het het beste doen. Dat zijn dus de merken die goed hebben nagedacht over waarom zij eigenlijk bestaan. Die, met hun product of dienst, bijdragen aan het oplossen van een (maatschappelijk) probleem of behoefte. En dat hoeft écht niet hoogdravend te zijn.

Lees meer
Van groep naar doelgroep
door Anke Bosch
in blog

Afgelopen weekend tijdens het vrouwenvoetbal waren we (bijna) allemaal even één toen de vrouwen kampioen werden. Bewust en onbewust maken we continu deel uit van groepen. Groepjes jonge meisjes die bijna identiek gekleed zijn? Stelletjes die in de loop der jaren steeds meer op elkaar gaan lijken? Of dat groepje jongens met dezelfde bierpetten. Waarom willen we bij een groep horen? En wat kan je er marketingtechnisch mee?

Lees meer
Anke Bosch c&o wordt LABL!
door Anke Bosch
in nieuws

Aan het begin van 2017 liet ik al weten dat mijn ambities voor 2017 groots zijn. Fam kwam in dienst, ik lanceerde mijn nieuwe website en paste mijn huisstijl aan. Deze huisstijlswitch is een kleine vooraankondiging voor wat ik nu ga presenteren. Want mijn bedrijf heeft een nieuwe naam! Ik vertel je graag over het waarom en de hoe.

Lees meer
Met deze vergelijkingen is de basis van communicatie voor iedereen te begrijpen
door Anke Bosch
in blog

Voor veel mensen is communicatie maar een vaag begrip. Maar het is onmisbaar voor een efficiënt te voeren marketingcampagne. Uiteindelijk wil je als bedrijf dat mensen je product of dienst afnemen. Of je wilt in ieder geval dat ze positief over je spreken. Wist je dat mensen en bedrijven niet zo veel verschillen? Aan de hand van een paar overeenkomsten tussen mens en bedrijf leg ik uit hoe de basis van communicatie werkt.

Lees meer
Opt-in, opt-out? Voorkom dat je spamt!
door Anke Bosch
in blog

Al bijna 10 jaar (vanaf 1 juli 2009) moet je voor alle digitale communicatie toestemming van de ontvanger hebben om te mogen mailen. Nu we steeds meer gebruik maken van digitale nieuwsbrieven, loop je ook vaker tegen deze regels van de Telecomwet aan. Maar hoe regel je het goed en wat zijn de ‘haken’ en ’ogen’? Ik zet het voor je op een rijtje.

Lees meer
10 tips voor doordachte marketing en communicatie
door Anke Bosch
in blog

“Ik moet een folder” is een bekende zin voor veel communicatieprofessionals. Maar je moet geen folder, je moet je doel halen. En dat doel is meestal: meer klanten en meer omzet. Een enkele folder is helaas niet voldoende om dat doel te behalen. Daar is meer voor nodig. Om die doelen te halen zet je doordachte marketing en communicatie in. Hoe? Ik geef je 10 tips.

Lees meer
De lancering van JAAB
door Anke Bosch
in nieuws

Drie jaar geleden kwam JAAB in mijn leven. Ik had een aantal klanten en bracht steeds opnieuw een offerte uit als er behoefte was aan bijvoorbeeld een flyer. Uiteraard vroeg ik altijd kritisch in hoeverre het middel noodzakelijk was en of het middel wel geschikt was het doel te halen. Meestal moest de flyer eigenlijk gister al klaar zijn.. Maar niet altijd. Soms was er tijd om samen te bekijken wat de klant echt nodig heeft om verder te komen.

Lees meer